17 kwietnia 2013

Pyszne 500 kalorii z Dietą 5:2


Post bierze udział w akcji organizowanej przez wydawnictwo muza, w związku z promocją książki:

http://www.muza.com.pl/?module=okladki&id=11500

1 Śniadanie: Tropikalne lassi ok.: 200kcal na szklankę



Składniki:
·         1 drobno pokrojone mango
·         1/2 drobno pokrojonego melona
·         1/3 ananasa - drobno pokrojonego
·         1 banan
·         250 ml jogurtu naturalnego
·         250 ml mleka
·         1 łyżka płynnego miodu
·         1 łyżka pestek dyni

Wszystkie składniki na koktajl umieść w mikserze/blenderze i zmi ksuj na gładki płyn. Rozlej do szklanek, podawaj z pestkami dyni.

2. Obiadokolacja: Ziołowy kurczak z orientalną sałatką – ok.300 kcal na porcję


Na kurczaka:

·                     podwójna pierś z kurczaka
·                     6 dużych listków bazylii
·                     1 łyżeczka koperku - użyłam mrożonego, ale może być świeży lub suszony
·                     1 łyżeczka suszonego oregano
·                     1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki
·                     1 ząbek czosnku - drobno posiekany
·                     1 łyżka oliwy z oliwek
·                     1 łyżeczka soku z cytryny
·                     sól i pieprz

Pierś z kurczaka umyj. Pokrój na cienkie kotleciki.Oprósz lekko solą i pieprzem. Wszystkie zioła, czosnek wymieszaj w miseczce z oliwą i sokiem z cytryny. Tak powstałą papką obłóż filety z kurczaka. Ułóż je na folii aluminiowej i szczelnie owiń. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 200C. Piecz przez około 20 minut.

Na sałatkę:
·                     1/2 ogórka zielonego
·                     2 średnie pomidory
·                     1 mała papryka - użyłam żółtej, ale możesz wybrać dowolną
·                     1/2 czerwonej cebuli
·                     pęczek szczypiorku
·                     2 łyżki słodko-pikantnego sosu chilli
·                     1 łyżeczka soku z cytryny
·                     sól i pieprz

Ogórek obierz i pokrój w cienkie paski. Pomidory umyj, usuń pestki i pokrój w cienkie paski. Paprykę umyj, usuń gniazda nasienne i pokrój w cienkie paski. Cebulę również pokrój w cienkie paski, jeżeli nie lubisz mocnego smaku cebuli, drobno ją poszatkuj. Szczypiorek drobno posiekaj. Wszystkie składniki ułóż w misce. Dodaj sos chili i sok z cytryny. Całość dokładnie wymieszaj, dopraw do smaku solą i pieprzem jeżeli to konieczne. Smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

DRUKUJ PRZEPIS

Copyright © 2016 Babeczka piecze i gotuje , Blogger