24 kwietnia 2013

Pyszne 500 kalorii z Dietą 5:2 #3


Post bierze udział w akcji organizowanej przez wydawnictwo muza, w związku z promocją książki:

http://www.muza.com.pl/?module=okladki&id=11500

1 Śniadanie: Kanapka z pastą z makreli, ok 200kcal



- bułka grahamka

Składniki:
·                     300-400 g wędzonej makreli
·                     2 cebulki dymki ( nie miałam, użyłam szczypiorku i 1/2 czerwonej cebuli)
·                     1 limetka (lub cytryna)
·                     200 g kremowego serka kanapkowego, np.: Philadelphia
·                     2 łyżeczki chrzanu
·                     sól i pieprz

Makrelę obierz ze skóry i podziel na kawałki, usuń wszystkie drobne ości. Cebulki dymki drobno pokrój. Połącz serek z chrzanem w dużej misce.  Dodaj makrelę, dymki, skórkę otartą z cytryny oraz sok z 1/2 cytryny. Całość dokładnie wymieszaj. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Najlepiej smakuje na pełnoziarnistym pieczywie lub świeżo zrobionych grzankach. Smacznego!

2. Obiadokolacja: Pierś z indyka w sosie musztardowo-chrzanowym, ok 350kcal




-1/2 opakowania warzyw na patelnie
-pierś z indyka w sosie musztardowo-chrzanowym
Składniki (dla 2 osób):
·                     duży filet z piersi indyka
·                     4 łyżki chrzanu
·                     4 łyżki musztardy
·                     3-4 łyżki jogurtu naturalnego
·                     2-3 łyżki wody
·                     sok z 1/2 cytryny
·                     1 duża cebula
·                     1 łyżka masła
·                     1/2 łyżeczki Vegety
·                     sól i pieprz

Przygotuj sos. W misce dokładnie wymieszaj chrzan, musztardę, jogurt i sok z cytryny. Pierś pokrój w poprzek na cienkie plasterki. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Zanurz paski mięsa w przygotowanym sosie, dokładnie wymieszaj i marynuj przez 15 minut (lub całą noc, jeżeli masz na to czas). Cebulę poszatkuj i zeszklij na łyżce masła, dopraw Vegetą. Do cebuli dorzuć mięso z indyka. Smaż przez około 3 minuty, ciągle mieszając. Dolej wodę, tak aby powstał sos. Przykryj patelnię i duś przez 10-15 minut, lub do momentu gdy mięso będzie ugotowane i miękkie. Serwuj z ulubionymi dodatkami, np.: z warzywami z patelni, ogórkami konserwowymi. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

DRUKUJ PRZEPIS

Copyright © 2016 Babeczka piecze i gotuje , Blogger